Schimba pandemia felul in care se face recrutarea

autor Mihaela Tomescu
Schimba pandemia modul in care se face recrutarea?

Multe companii au fost afectate direct sau indirect de restricțiile pe care le-a adus cu sine declararea stării de urgentă din pricina pandemiei de coronavirus. Puține sunt acele industrii care au rămas neatinse de efectele crizei covid-19,  și aici mă refer în special la cele rămase cumva active, care sunt abosolut esențiale pentru noi toți și pentru combaterea virusului.

Din postura de consultant în recrutare, fiind foarte conectată cu ceea ce se întâmplă în acest moment în piață muncii, nu pot să nu remarc implicațiile uriașe pe care acesta situație le are asupra locurilor de muncă și a proceselor de recrutare.

Desi, sunt companii care au hotărât să facă restructurări, altele să beneficieze de ajutorul de șomaj oferit de stat, sau altele pur și simplu să înghețe angajările până când vor putea avea o imagine mai clară, în continuare se fac recrutări, fie pentru perioada curentă, în cazul  acelor companii care încă mai angajează, fie pentru momentul în care ne vom reveni.

Acum mai mult că oricând  angajatorii folosesc social media  pentru a găsi candidații potriviți nevoilor lor actuale sau viitoare, dar și pentru a dezvolta diferite strategii de recrutare.

Prin urmare, am hotărât să abordez un subiect foarte drag mie, Recrutarea 2.0., cunoscuta și sub denumirea de Recrutare sociala.

Este un termen care a apărut de ceva timp dar care capătă o și mai mare putere în această perioadă, când tot mai mulți oameni petrec foarte mult timp online.

Cum arată Recrutarea 2.0 în noul scenariu dat de această criză?

În primul rând voi evidenția cele 4 aspecte cheie pe care Recrutarea 2.0. le are, dar și cum cred eu că va evolua fiecare.

Recrutare socială

Rețelele sociale se bucură de o popularitate foarte mare, popularitate care a luat amploare  și mai mare în aceste vremuri, dat fiind faptul că majoritatea dintre noi petrecem cea mai mare parte din timpul nostru în  mediul online. Foarte proabil acest trend va continua o bună perioadă de vreme și atât noi cât și companiile, vom fi foarte prezenți în social media.

Social media va fi prezentă nu numai în viața socială, ci în toate aspectele vieții noastre, inclusiv când vine vorba de recrutare, căutarea unui loc de munca, promovare, etc. Aceasta era direcția pe care o avea recrutarea și înainte de COVD-19, însă acum Recrutarea 2.0. va fi mai mult decât o tendință de recrutare, ci asa se va face recrutarea.

Recrutarea remote

Situația actuala  a determinat companiile, recrutorii și angajatorii să își adapteze metodele de recrutare. Daca până recent majoritatea erau mai degrabă adepții recrutării tradiționale, acum, datorită contextului, mai toți cei care și-au dorit mentinearea continuității în activitate s-au adaptat.

Această adaptarea se traduce într-un stil de recrutare mult mai flexibil și mail ales în îmbrățișarea tehnologiei în cazul celor care se temeau de ea.

Automatizarea proceselor de recrutare.

Tinerea evidentei candidaților într-un excel sau salvarea CV-urilor în foldere în calculatorul personal, este pe cale să devină cu adevărat de domeniul trecutului. Sunt deja companii care au făcut aceste schimbări, mai ales că GDPR-ul a devenit biblia de căpătâi pentru multe dintre ele.

Cele care nu au făcut aceste schimbări până acum, vor face asta acum înainte, împinse de la spate de viteza cu care tehnologia intră în viața noastră. Recrutarea 2.0 înseamnă mai mult decât social media și interviuri susținute pe Skype, înseamnă si utilizarea unor programe  software de recrutare care să le permită recrutorilor să-și rezolve principala problemă, lipsa de timp.

Inteligenta artificială in recrutare

Ar putea fi prea devreme să spunem că  Inteligenta artificială este o parte importantă a procesului de recrutare, dar ceea ce este sigur este că nu va dura mult timp până când acesta va deveni. Deși momentan își face simțită prezența destul de timid în procesele de recrutare, începe să fie din ce în ce mai vizibilă această tendință.

Mulți am auzit de Dora, primul  robot de recrutare produs în România, sau asistentul  virtual Arya făcut de cei de la Uipath, cu ajutorul căruia o companie din zona de banking a automatizat 40% din procesele de recrutare. Doar ținând cont de aceste doua exemple pot spune că încet, dar sigur, Inteligența artificială va ocupa un loc important în procesele de recrutare.

Chiar si dupa o analiza generala, putem trage o primă concluzie în ceea ce privește impactul pe care îl va avea pandemia în modul în care recrutarea se va face în următoarea perioadă.

Deci, încotro se îndreaptă recrutarea?

Tehnologia a schimbat și schimbă în continuare multe indrustrii. Din dorința de adaptarea dar și de a face recrutarea mult mai rapida și mai ușoară, de acum înainte vom vedea cu siguranță și mai multe inovații care vor duce Recrutarea 2.0.  la un alt nivel.

Lasa un comentariu

*Prin completarea acestui formular esti de acord cu stocarea si folosirea datelor tale personale de către acest site web.

S-ar putea sa iti placa