Povestea, Incertitudinea, Cariera și Brandul personal

autor Mihaela Tomescu
cariera

Dacă te consideri o persoană motivată, hard-working  sau creativă, îmi pare rău să iți spun, dar există câteva milioane de oameni care gândesc despre ei înșiși  la fel ca și tine.

Până nu de mult,  majoritatea CV-urilor și a ofertelor de locuri de muncă includeau  printre altele si  “o persoana dinamică”. Personal am  rămas cu un semn de  întrebare:  La ce se face de fapt referire atunci când în anunțul de angajare este menționat că se caută o persoana dinamică, ținând cont de faptul că pentru a face față reponsabilitatilor oricărui loc de muncă este necesar ca acea persoana să pună oricum  în joc o anumită cantitate de energie.

Eu cred că una dintre cele mai complicate sarcini pe care le avem atunci când ne construim CV-ul sau profilul profesional pe site-urile dedicate, este să ne definim pe noi înșine: ar fi mult mai ușor și poate mai credibil,  dacă alții ar fi cei care ar  pune acele etichete.

Este adevărat că uneori, angajatorul sau recrutorul  nici măcar nu se deranjează să afle dacă respectivul candidat are abilitățile pe care pretinde că le are.

Însă, azi mai mult decât oricând, este esențial ca profilurile noastre profesionale să vorbească despre noi și, în plus, să o facă bine, diferențându-ne de restul, asta evident,  dacă ne dorim să ne crestem șansele accesării unor noi oportunitati.

Nu mai este suficient să fii un bun profesionist, acum trebuie să arăți și să demonstrezi lumii că ești un specialist autentic în zona profesională din care faci parte.

Observ deja cum rețelele sociale se transformă și se adaptează noilor tendințe, dorind parcă să semene una cu celalata, când de fapt cheia este tocmai să ne diferențiem cât mai mult unii de ceilalți.

Eu văd aspectele următoare ca fiind dintre cele mai importante pe care trebuie să le considerăm atunci când  vorbim despre dezvoltarea noastră profesională, fie că pentru noi  asta înseamnă atingerea obiectivelor, o promovare sau schimbarea locului de muncă.

Începe să-ți spui povestea. Crezi că CV-ul tău transmite ceea ce iți dorești să transmită? Astăzi există atât de multe informații și sunt la dispoziția oricui,  iar ceea ce este important acum nu este ce spui, ci CUM o spui. Și aici intervine abilitatea de a spune o poveste. Cu câteva luni în urmă, un candidat mi-a oferit o lecție extraordinară, m-a impresionat și m-a convins  cu povestea lui. Uită deci de CV-ul anost și înșiruirea unor responsabilități și începe să-ți spui si tu povestea.

“Oamenii vor uita ce ai spus, vor uita ce ai făcut, dar nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă”

Incertitudinea este și va fi prezentă în viața noastră. Dacă te simți prea atașat de zona ta de confort și nu iți plac schimbările, vei trai unul dintre cele mai grele momente în perioada ce va urma. Fie că ne place sau nu, indiferent cât de bine se redresează  economia sau cât de repede își revine piață muncii, incertitudinea exista și nu va dispărea. Sentimentul de incertitudine are totusi o parte pozitiva, uneori fiind un sentiment necesar ce poate lucra în avantajul nostru deoarece ne permite să ramanem alerți și sa ne actualizăm constant. Ne incurajeaza să căutam soluții și să aducem schimbări benefice în viață noastră.

Abilitatea de a-ți  construi propriul plan de carieră. In urmă cu câțiva ani, era destul de obișnuit ca, atunci când o companie te angaja, să iti ofere la pachet si un plan de carieră și dezvoltare profesională. Astăzi, acest lucru se întâmplă din ce în ce mai puțin, deoarece timpul mediu petrecut în companie a fost redus drastic. Nu iau neapărat  în considerare cât timp ramanem angajati într-o companie, deoarece ceea ce contează este capacitatea  noastra de a lua proprile decizii cu privire la viitorul nostru și dezvoltarea noastra profesională. Iar ca acest lucru sa se intample, este vital să ne asumăm responsabiltatea privind drumul pe  care urmează sa il parcurgem pentru a ne atinge obiectivele profesionale. Am devenit arhitecți ai prezentului nostru și, bineînțeles, ai viitorului nostru.

Gestionează-ți  brandul personal online ca și când ai fi o celebritate. Acum câteva luni, participând  la un curs de marketing  am discutat cu ceilalți colegi de curs despre  modul în care vedetele își gestionează brandul  personal. Este adevărat că vedetele  trăiesc din imaginea pe care și-o construiesc  și că prin prisma domeniului de activitate trebuie să se facă vizibile  pentru a arăta / demonstra ce pot face. Dar de ce să nu folosim si noi această  strategie? Uităm deseori  ce rol important are in cariera noastra  recunoasterea abilitatilor personale si profesionale de catre ceilalti, cu atât mai mult cu cat trăim într-o lume extrem de competitivă care fortata de noul mod de atrai  s-a mutat tot mai mult în mediul online.

Este timpul  să ne detașăm de anumite abilități învechite  și să începem să anticipam de ce au companiile cu adevărat nevoie . Asta poate însemna să ieșim din zona noastră de confort și sa lucrăm la noi înșine dezvoltând noi abilitați și competente adaptate vremurilor pe care le trăim.

Lasa un comentariu

*Prin completarea acestui formular esti de acord cu stocarea si folosirea datelor tale personale de către acest site web.

S-ar putea sa iti placa

 

copyright 2020 © Mihaela Tomescu