Inteligenta emotionala in recrutare

autor Mihaela Tomescu

Piața muncii este din ce în ce mai dinamica, iar companiile cer angajaților noi abilități care să le ajute să obțină rezultate mai bune și să crească productivitatea afacerilor lor.

Dar ce abilități ar trebui să aibă profesionistul în recrutare? Ce i se cere persoanei care are în mâinile sale responsabilitatea de a selecta cei mai buni candidați?

Când vorbesc de competențe, nu mă refer doar la competențe tehnice sau abilități precum limbile străine sau la capacitatea de adaptare, versatilitate, proactivitate sau abilități de negociere, deși, evident, sunt mai mult decât dezirabile aceste competențe, nu numai atunci când facem referire la profilul unei profesionist în domeniul resurselor umane, dar pentru oricare altul, mă refer mai degrabă  la Inteligenta emoțională.

De ce inteligență emoțională? De ce în recrutare?

Pentru că se referă la setul de abilități psihologice care ne permit să ne gestionăm propriile emoții dar și să le înțelegem pe ale celorlalți. În recrutare avem de-a face din belșug atât cu emoțiile noastre cât și cu ale celorlalți.

Valabil atât în viața persoanal cât și în cea profesională, inteligența emoțională presupune:

Cunoașterea proprilor emoții. Conștientizarea de sine (recunoașterea unui sentiment așa cum apare) este cheia inteligenței emoționale.

Capacitatea de a-ti gestiona emotiile. Oamenii care știu să se calmeze și să scape de anxietate, iritare sau melancolie, au capacitatea de a-și reveni rapid din situațiile complicate.

Auto- motivația. Oamenii care știu să controleze impulsivitatea  își îndeplinesc obiectivele și sunt mulțumiți de realizările lor.

Empatie. Abilitatea de a recunoaște emoțiile celorlalți, de a ști ce vor și de ce au nevoie este o abilitatea importantă  atunci când vine vorba de  construirea relatilor sociale și personale.

Gestionarea relațiilor. Aceasta înseamnă să știi să acționezi în funcție de emoțiile celorlalți.

 

Iată așadar care cred eu că sunt competențele de care are nevoie cu adevărat un profesionist în recrutare:

  • Un om de HR trebuie să fie o persoană bună, capabilă să îi facă pe toți cei din jurul ei să se simtă apreciați, care să își aducă contribuția în viața celorlati atât la nivel profesional cât și personal.
  • Oameni care știu să trăiască împreună, în medii de lucru care sunt în continua schimbare. Avem nevoie în departamentele de resurse umane de oameni care să permită și să promoveze dialogul oriunde s-ar afla.
  • Oamenii care au capacitatea de a se motiva, de a fi perseverenți în eforturile lor, în ciuda frustrărilor,de a controla impulsurile, a regla stările de spirit sau capacitatea de a empatiza cu ceilalți.
  • Oamenii care vor și știu să asculte și sunt sincer interesați să-i înțeleagă pe ceilalți.
  • Oameni cinstiți, deschiși și autentici, capabili să construiască relații de lunga durata cu ceilalți profesioniști cu care interacționează.
  • Indivizi clari când vine vorba de a se exprima și de a transmite nu numai ideile lor si a celorlalti, ci și acțiunile lor.

Atunci când  lucrezi cu și pentru oameni este de nevoie de mai mult decât să știi ce presupune acest sector de activitate din punct de vedere tehnic, inseamna sa poti si sa stii sa iti aplici cunoștințele asupra întregii afaceri și asupra membrilor săi. Iar pentru asta, nu este suficient să avem  competențe tehnice  este  important si  să avem flexiblitate,  deoarece  este aproape  întotdeauna mai profitabil să ai alaturi de tine  profesioniști cu mai puțin bagaj tehnic, dar cu mai mult talent emoțional.

Din fericire, toate crizele au un lucru bun și acest lucru nu avea să treacă neobservat nici în recrutare, aceasta criză sanitara a rupt tiparele și paradigmele de confort și  sper că pe tot mai mulți dintre cei care își desfășoară activitatea în acest sector i-a făcut să ia în considerare pasul de la „eu” la „Noi”.

 

 

Lasa un comentariu

*Prin completarea acestui formular esti de acord cu stocarea si folosirea datelor tale personale de către acest site web.

S-ar putea sa iti placa