De la Headhunting la NetHunting
Headhunter-ul vremurilor trecute
Headhunter-ul si-a câștigat notorietate de-a lungul anilor, cu atat mai mult cu cat nevoile de recrutare ale companiilor au devenit din ce în ce mai complexe și mai specifice. Acest specialist în recrutare a devenit aproape esențial, în special pentru roluri de specialiști, management sau cand existau nevoie de recrutare pentru industrii foarte nisate.
În trecut, când o companie avea nevoie să angajeze pe cine pentru o pozitie de top apela la ajutorul unui headhunter, acea persoana care mergea dincolo de metodele tradiționale, care avea abilitatea să urmărească și sa găsească acei candidati care erau mai dificil de găsit deoarece nu căutau în mod activ un loc de muncă, dar care ar fi putut fi candidatii ideali pentru acea pozitie pentru care se facea recruatrea.
Acestia stiau exact unde să caute și de asemenea știau cum să-i convingă pe acei candidati pasivi să facă o schimbare profesională.
O periodă au fost doar headhunterii, acei specialisti in recrutare care știau cum si unde sa gaseasca candidații pasivi si cum sa îi convertească în candidați activi.
Nu este un secret ca evoluția tehnologiei a schimbat destul de mult felul în care se face recrutarea azi. Astăzi, foarte multe informații despre potențialii candidati au devenit accesibile pentru orice recrutor dornic și dispus să facă eforturile necesare.
Social media a schimbat modul în care interacționăm dar și modul în care ne căutam un un loc de muncă. Departamentele de resurse umane au apelat de foarte multe ori la headhunter pentru a căuta candidați specifici pentru o funcție sau pur și simplu pentru a accelera procesele de selecție atunci cand nevoile erau urgente.
Dar ce este Nethunting-ul?
Nethunting este o tehnică de recrutare prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta tehnica combina principiile headhunting-ului cu cele ale identificarii candidaților prin intermediul rețelelor de socializare, candidați care sunt greu de identificat prin mijloacele tradiționale.
„ Nethunting ”= o combinatie intre headhunting + network, un concept nou ce face referire la căutarea de talent prin intermediul canalelor online.
Metodele folosite de un headhunter pentru a găsi candidatul ideal s-au schimbat foarte mult de când au apărut internetul și social media, astfel că am observat că ceea ce numeam până recent headhunter a luant in ultimii ani o alta forma. Nethunter-ul este un vânător de candidați pe internet, de la site – uri de specialitate precum ejobs, bestjobs, hipo până la rețele sociale si profesionale precum Linkedin, Facebook sau Instagram, si mai mult decat atat acesta a început să folosesca si instrumente care sunt specifice marketing-ului.
Cu ani în urmă, când nu exista internet, căutarea si identificarea candidaților pasivi putea dura săptămâni sau chiar luni de zile. Dar o data cu apariția rețelelor de socializare, nethunting-ul a devenit cel mai rapid dar si cel mai firesc mod de a găsi candidați calificați.
Chiar și candidații sunt din ce în ce mai conștienți că este timpul să iasă din anonimat și să își imbunatatesca brandul personal pentru a se face vizibili și atractivi în ochii potențialilor angajatori.
În final, aș vrea să evidențiez că printre avantajele pe care un bun Nethunging le oferă companiei se numără reducerea timpului de recrutare dar și reducerea considerabila a costurilor, deoarece baza de date exista deja (online), acesta având posibilitatea de a face cu ușurință o filtrare a candidaților folosindu-și mare parte din timpul alocat gasiri candidatilor potriviti, pentru o înțelegere mai aprofundată a acestor. In plus de asta, șansele ca oamenii se se comporte mai natural în rețelele sociale sunt foarte mari.