Competente digitale necesare in recrutare

Digitalizarea și noile modele de afaceri accelerează nevoia de competente digitale. Avem de-a face cu o nouă paradigmă care generează schimbări profunde în piața muncii.

Viitorul profesional  al unui recrutor înseamnă înfruntarea acestui nou ecosistem digital prin adaptarea și dezvoltarea continua a competențelor si abilitatilor.

Recrutarea celor mai buni profesioniști presupune cunoștințe, abilități și strategii din cele mai complexe.

Vremurile pe care le trăim acum ne indică faptul că a avea anumite abilitați si competente digitale atunci când job-ul tău este să recrutezi, va fi obligatoriu. Noile tehnologii si inovații în recrutare, dar și evoluția pe care o cunoaște social media în aceste momente,  poate insemna doar că profesioniștii în recrutare vor fi  nevoiți să dobândească noi cunoștințe și competente digitale pentru a-și securiza poziția în organizație  dar și pentru a se menține competitivi și a-și asigura rezultatele dorite.

Iată 3 abilitați și competente digitale pe care dacă nu le ai, eu cred că ar trebuit să ți le dezvolți începând de acum.

 

Rețelele sociale – noua expertiză a celor responsabili de recrutare.

Rețelele de socializare sunt efectiv o mină de aur pentru identificarea candidaților pasivi, pentru a face extra verificări în privința candidaților pe care dorești să îi implici intr-un proces de recrutare, pentru a promova diferite locuri de munca vacante  dar și pentru dezvoltarea brandului de angajator.

În ciuda faptului că  rețelele sociale au devenit una dintre cele mai noi  abilități în  recrutare, mulți profesioniști mai vechi în acest domeniu continuă să se bazeze pe metodele tradiționale, manifestând o reticentă tot mai mare în ceea ce privește folosirea canalelor de social media în procesele de recrutare.

 

Abilitățile tehnice

Parte a proceselor de recrutare deja încep sa fie automatizate, apar din ce în ce mai multe tehnologii cu aplicabilitate în recrutare. Tendința ne arata că urmează o digitalizare a recrutării.

Abilitatea de a folosi aceste toll-uri, te va ajuta să  iți perfecționezi  căutările cu caracteristici foarte precise ale abilităților hard dar iți va putea oferi de asemenea si posibilitatea de a verifica abilitățile soft, in principal datorită  unei analize minuțioase de care sunt capabile aceste softuri, fie prin prezenta în mediul online al candidatului , fie prin integrarea inteligentei artificiale care va evalua trăsături de personalitate ale candidatului în timpul interviurilor video.

 

Curiozitatea digitală

Digitalizarea nu se va opri aici, vor exista în permanența schimbări și inovații, de aceea este esențial ca atât în viața personală cât și profesională ca recrutor să ai curiozitatea și interesul sincer pentru a te menține actualizat cu noile metode și tehnologii. Acest lucru iți va permite să folosești instrumentele digitale care iți sunt disponibile și să le integrezi în activitatea ta. În acest fel, vei putea să adăuga valoare companiei și contribui la inovare, adaptare și anticiparea noilor tendințe in recrutare.

 

Influența noilor tehnologii asupra recrutării este incontestabilă. Aceste instrumente noi permit identificarea rapidă și eficientă a celor mai potriviți candidați, în special a celor din generațiile Y zi Z ,care sunt așa numiți nativi digitali, tot timpul conectați  și obișnuiți ca lucrurile să se desfășoare într-un ritm alert.

Noi cei care recrutam ar trebui totusi sa nu ne pierdem in aceasta digitalizare si  să nu uitam de  competențele necesare pentru a asigura o experienta pozitiva candidatilor, indiferent ca ne folosim într-o măsură mai mare sau mai mica de tehnologii în procesul de recrutare.

 

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email